POLITYKA ZWROTÓW I REKLAMACJI
Zwrot towaru/ Odstąpienie od umowy
- Klient, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa ZIB Spółka Jawna mająca siedzibę w 36-200 Brzozów, ul. T. Kościuszki 57, NIP 686-000-40-06, może w terminie 14 dni odstąpić od zawartej umowy bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów.
- Klient odstępujący od umowy jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu dostępnym na stronie internetowej http://zib24.pl przesyłając je drogą elektroniczną na adres: [email protected] lub pocztą na adres: ZIB Spółka Jawna, ul. T. Kościuszki 57, 36-200 Brzozów.
- Przedsiębiorca zobowiązany jest do niezwłocznego przesłania klientowi potwierdzenia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres mailowy, z którego klient przesłał zgłoszenie.
- Jeżeli klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim przedsiębiorca przyjął jego ofertę, umowę uważa się za niezawartą.
- Klient ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy nie później niż 14 dnia od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- Klient odstępujący od umowy może uzgodnić formę odesłania towaru kontaktując się z pracownikami firmy ZIB Spółka Jawna mailowo pod adresem [email protected] lub telefonicznie pod nr telefonu 13 43 415 17. Klient musi odesłać towar na swój własny koszt na adres ZIB Spółka Jawna, ul. T. Kościuszki 57, 36-200 Brzozów.
- Przedsiębiorca ma obowiązek w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia klienta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi dokonane przez niego płatności za towar - bez zwrotu kosztow dostawy/odesłania towaru.
- Przedsiębiorca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył klient. Chyba, że klient wyraził zgodę na inny sposób zwrotu zaproponowany przez przedsiębiorcę.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prawo odstąpienia od umowy zawarte poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi odnośnie umowy, w której przedmiotem świadczenia jest:
- rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (dotyczy także przewodów i kabli w odcinkach mniejszych niż 100mb ciętych na indywidualne zamówienie klienta) ;
- rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych;
- rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- W przypadku odstąpienia od umowy przez Klienta, Sprzedawca wystawi fakturę korygującą.
Reklamacje
Kupujący zobligowany jest do weryfikacji odbieranego przy kurierze towaru i w przypadku widocznych uszkodzeń opakowania - spisania przy kurierze PROTOKOŁU SZKODY (dokument taki Kurier firmy przewozowej ma ze sobą do dyspozycji osoby odbierającej przesyłkę).
- Podstawą przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego do rozpatrzenia jest poprawnie wypełniony druk zgłoszenia reklamacyjnego. Formularz zgłoszenia reklamacyjnego można pobrać ze strony zib24.pl
- Reklamacje błędne lub nie zawierające danych wymaganych w formularzu pozostaną bez rozpatrzenia.
- Klient powinien precyzyjnie opisać wady towaru, aby rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedającego nastąpiło bez zbędnej zwłoki spowodowanej koniecznością ustalania przyczyn reklamacji.
- Zgłoszenie reklamacyjne Klient może złożyć:
- Telefonicznie pod nr telefonu: (13) 43 415 17;
- E-mailem na adres: [email protected];
- Listownie na adres: ZIB Spółka Jawna ul. T. Kościuszki 57, 36-200 Brzozów z dopiskiem „REKLAMACJE”.
- W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne spełnia wymogi formalne, Przedsiębiorca w ciągu 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po zgłoszeniu reklamacji, podejmie decyzję co do sposobu rozpatrzenia zgłoszenia i poinformuje o niej Klienta tą samą drogą, którą zostało złożone zgłoszenie reklamacyjne.
- Koszty związane ze zwrotem towaru pokrywa:
- Jeśli reklamacja jest zasadna i została przyjęta – Przedsiębiorca
- Jeśli reklamacja jest niezasadna i została odrzucona - Klient
- Jeżeli reklamowany towar wymagać będzie badań jakościowych oraz sprawdzenia, Przedsiębiorca podejmie decyzje co do sposobu rozpatrzenia reklamacji w ciągu 30 dni kalendarzowych liczonych od dnia otrzymania reklamowanego produktu.
- Klient żądający wymiany towaru na pozbawiony od wad zobowiązany jest skonsultować z Przedsiębiorcą kwestię zwrotu towaru. Towar odesłany bez uprzedniej konsultacji nie zostanie przyjęty.